אליעז הובלות: פיצ׳ר POD של עמיטל משנה את שוק ההובלה היבשתית

אליעז הובלות: פיצ׳ר POD של עמיטל משנה את שוק ההובלה היבשתית

פיצ׳ר ״הוכחת מסירה״ מאפשר לסוכני המכס לראות בזמן אמת כי המטען הגיע ליעדו, ועושה זאת ללא ניירת. אופיר אליעז, בעלים ומנכ״ל אליעז הובלות: ״אנחנו עושים מהפכה בענף. עמילי המכס רואים אונליין תעודות משלוח חתומות, משובי לקוחות והכל בזמן אמת״
18.07.19 / 13:38
משאית בנמל לוס אנג׳לס
18.07.19
משאית בנמל לוס אנג׳לס
משרדי אליעז הובלות באשדוד. עובדים באווירה רגועה
18.07.19
משרדי אליעז הובלות באשדוד. עובדים באווירה רגועה
אופיר אליעז. שלב אחרון במסגרת תכנית חומש
18.07.19
אופיר אליעז. שלב אחרון במסגרת תכנית חומש

חברת אליעז הובלות החלה להשתמש בחודשים האחרונים בפיצ׳ר ״הוכחת מסירה״ (POD) אשר נמצאת בתוכנת ״יוניפרייט״ של חברת עמיטל, ועברה בעקבות כך שינוי מהפכני.

 

אופיר אליעז, הבעלים והמנכ״ל של אליעז הובלות, מספר בשיחה עם מערכת PORT2RORT כי העבודה מול תוכנת המחשב המקוונת שינתה את סדרי העבודה בחברה, העלתה את רמת השירות, ושילשה את תפוקת החברה כך שכיום היא מפעילה שישה סדרנים לעומת שני סדרנים בעבר, וכולם יושבים במשרדי החברה החדשים והמרווחים באשדוד.

 

לדברי אליעז, המעבר לעבודה מול תוכנת יוניפרייט היה למעשה השלב האחרון של תכנית חומש עליה עבד בחמש השנים האחרונות ושינה את פני החברה כאשר החל להעסיק את נהגי המשאיות שלו כקבלנים חיצוניים אשר עובדים על משאיות בבעלותם. לדבריו, הדבר הגביר אצלם את המוטיבציה לצאת לשטח ולראות ברכה בעמלם.

 

נציין כי התוכנה של חברת עמיטל, יוניפרייט, הינה תוכנה פופולרית בקרב עמילי מכס רבים והינה בעלת פיצ׳ר ״הוכחת מסירה״ (Proof of delivery) המאפשרת לסוכני המכס לראות בזמן אמת כי המטען הגיע ליעדו. בנוסף, התוכנה מאחסנת את כל התעודות, החשבוניות  ואישורי ה-POD במקום ריכוזי אחד.

 

אלא שלדברי אופיר אליעז, השימוש בפיצ׳ר הזה גרם למהפכה בחברת ההובלות שלו. ״חסל סדר ניירת, צילומי תעודות, משלוח בפקסים, טלפונים לבדוק שהגיע, אם הגיע מתי הגיע, איסוף של ניירת או חיפוש אחרי ניירות שהלכו לאיבוד. הנהג משתמש במסופון, מצלם את התעודה חתומה, מעלה אותה לאפליקציה, לוחץ על הכפתור, ובום – באותה השנייה זה משודר לסוכן המכס והוא יודע שהמטען הגיע ליעד. זהו. ממשיכים למשלוח הבא - אין יותר התעסקות בניירת- הכל נמצא אונליין בתוכנה וזמין לכולם״.

 

אופיר אליעז: ״שוק ההובלות עדיין עובד כיום בשיטות ישנות וידניות ללא דיווח מיידי. אנחנו עושים מהפכה בענף ומשנים את החוקים. עמילי המכס רואים מיידית אונליין כל תנועה, זמני הגעה וסיום, תעודות משלוח חתומות, משובים של לקוחות על איכות ביצוע העבודה, והכל בזמן אמת ובלי תירוצים. זה חוסך טעויות, אי דיוקים, ואת המשאב הכי חשוב - כוח אדם״.

 

נציין כי חברת אליעז הובלות קיימת בשוק מזה כ-30 שנה. כיום החברה מובילה למעלה מ-1,000 מכולות בחודש ועם לקוחותיה נמנים עמילי מכס בולטים כמו אמקס, אולקרגו, DSV, ישליין ועוד.