לקוח/ה יקר/ה
 
ריכזנו עבורך במייל זה מספר נושאים אשר חשוב לנו לשתף עמך ע"מ להבין את מורכבות התקופה לפניה אנו עומדים.

עולם הספנות עובר תקופה מאתגרת בחצי השנה האחרונה, אם חשבנו כי לאחר ראש השנה הסיני יפחתו העומסים והמחירים יחזרו לרמות נורמליות, הביקושים אשר ממשיכים להיות גבוהים וחסימתה של תעלת סואץ ע"י האוניה  EVER GIVEN לפני כשבועיים טרפו את הקלפים.

האוניה אשר חסמה את תעלת סואץ במשך כשישה ימים יצרה עומס אדיר בכניסה ויציאה מהתעלה ולמעשה שיתקה את קווי הסחר בין נמלי המזרח לנמלי אירופה ונמלי ים תיכון.

50 אוניות נתקעו מידי יום בפקק שנוצר ולמעשה גרמו שוב לחוסר איזון בתנועת המכולות הריקות חזרה למזרח.
על האופן שבו חסימת התעלה וביקושים רבים לשרותי הובלה ימית משפיעה עלינו נוכל ללמוד בסעיפים הבאים:
 
עליית מחירים  מנמלי המזרח לישראל 

חברות הספנות הכריזו על GRI בקו MD3 (הקו הישיר מהמזרח לאשדוד).
חברת הספנות YANG MING הודיעה על GRI של 400 / 800$ עבור 20 / 40 בהתאמה.
חברת הספנות YANG MING הודיעה על GRI של 500 / 1000$ עבור 20 / 40 בהתאמה.
בעקבות ה GRI יעלו מחירי ההובלה למטענים חלקיים ב 15$ לקוב החל מתאריך הפלגה 16/04.
אנו צופים כי חברות ספנות נוספות יישרו ויעלו את המחירים באופן דומה.
 
 
צפיפות בכניסת אוניות לעבודה חוסר במקומות אחסון למכולות ריקות.
 
עם שחרור האוניה בתעלת סואץ  הגיעו  אוניות רבות בעת ובעונה אחת לנמלי אשדוד וחיפה ויצרו עומסים רבים הגורמים לצפיפות עצומה בנמלי ישראל, צפיפות אשר משפיעה על רמת השירות של חברות הספנות בישראל, שינוי במועדי כניסות אוניות לנמלים ואף אי פקידה של מספר חברות ספנות את אשדוד או חיפה.
מצ"ב מכתב פניה לשרת התחבורה עליו חתומים באופן חריג, איגוד לשכת המסחר, מועצת המובלים, התאחדות התעשיינים ולשכת הספנות הישראלית ובו מפורט הקשיים הנמלים.
עומס זה גורם בנוסף לחוסר במקומות אחסון מכולות ריקות, חברות הספנות הודיעו כי לא יקבלו מכולות ריקות לשטחי המסופים העורפיים איתם הם עובדים וכי על ציבור היבואנים לפרוק את המכולות במסופים עצמאים ולדאוג להעביר את המכולות למסופים הרשמים ע"פ דרישת (חברות הספנות)  כאשר יהיה מקום.
חשוב לציין כי עלות האחסנה וההובלה המיותרת חלה על ציבור היבואנים.
 
מחסור בציוד ועליית מחירים ביעדים נוספים.

ברצוננו לציין כי אנו חווים מחסור בציוד גם בטורקיה, צפון אירופה וארה"ב.
בטורקיה, מחירי ההובלה מטפסים ויותר משלשו את עצמם בתקופה האחרונה, קיים מחסור עצום במכולות, יש להקדים ולבצע הזמנות.
בארה"ב קיים כבר זמן רב אי סדר בלוחות ההפלגות, אוניות מתעכבות, ישנו מחסור גדול במובילים, אך לאחרונה עוד יותר בעגלות למשאיות (CHASSIS) וגם כאן המחסור גורם לדחיית הזמנות מעת לעת ועיכובים מטורפים בהגעת מטענים לישראל.
צפון אירופה – ישנו חוסר בציוד השינוי במחירים עדיין קטן באופן יחסי, נמשיך לעקוב ונעדכן במידת הצורך.

 
לסיכום, ברצוני לשתף אותך בכתבה שפורסמה בגלובס ביום רביעי, הכתבה מסכמת את המצב מנקודות מבט של כלל הגורמים השונים המושפעים מהמצב.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001366552

אני יודע שהמידע שלהלן אינו מעודד במיוחד, אם זאת, אנו באולקרגו עושים כל שנדרש ע"מ למזער את הנזקים ולמצוא פתרונות יצרתים במקרה הצורך.

אנו ממליצים לנסות ולהקדים הזמנות ולהיות ערים לשינויים התכופים במחרי ההובלות וההיטלים.
 
 
 
בברכה,
 
משה טאוזר
סמנכ"ל סחר
Digital Business Card

 

 

 


לחצ/י להסרה מרשימת התפוצה